رازهای ازدواج موفق و بدون شکست | روانشناس نعمتی

 

تلفن پذیرش و منشی جهت رزرو وقت :


09154433487 | 09152455366

 

    

 

چند نکته طلایی که پیش از ازدواج حتما باید بدانید

   

  

ازدواج مرحله‌ای است مهم در زندگی هر فرد که گذر از این مرحله باعث موفقیت های روز افزون فرد در بسیاری از مراحل زندگی می شود. برای آنکه فرد در ازدواجی موفق داشته باشد داشتن اگاهی و اطلاعات کافی درباره ازدواج است. به خاطر اهمیت بالای این مرحله ، آگاهی پیش از ازدواج نیز بسیار الزامی است. افراد باید توجه داشته باشند که گستردگی نکته های مهم در پیش از ازدواج نبایستی باعث خستگی و سردرگمی فرد شود. 

نکته های مهم در مشاوره پیش از ازدواج شامل تعدادی از باید‌ و نباید‌هایی است که تمام زوجین به جهت داشتن ازدواجی شاد و موفق بایستی این مسئله ر حسا رعایت کنند. علاوه‌ بر این هر فرد شخصا این گونه الزامات را راعایت می‌ کند و بایستی به این مسئله توجه کند که ازدواج زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که او نیز در این زمینه آگاهی داشته باشد. در این مقاله ما لیستی از نکات مهم ازدواج را تهیه نموده ایم تا آگاهی مخاطبان را افزایش دهیم.

 رازهای ازدواج موفق و بدون شکست | روانشناس نعمتی 

۱. آگاهی داشتن از اختلالهای روانی احتمالی

اختلالهای روانی حاد به روی موقعیت های فردی ، اجتماعی، اقتصادی و ... اثر می گذارد. در نتیجه اثرگذاری روی مسائل مطرح شده ، می‌توانیم انتظار ازدواج افراد هم تحت شعاع این گونه اختلال های حاد روانی قرار می گیرد. در مواردی که هر کدام از زوجین به اختلالهای روانی خفیف مبتلا باشند هم امکان دارد به روی خیلی از مسائل اثر مخربی بگذارد. در صورت بروز یک چنین مساائلی می توان از یک روانشناس خانواده کمک گرفت.

 

۲. داشتن ظاهر مورد قبول

اگر شما نیز از آن دسته اشخاصی هستید که از اطرافیانتان شنیده اید که ظاهر فرد در ازدواج اهمیتی ندارد و این مساله بعد از مدتی کاملا عادی می‌شود یا حتی خودتان از اشخاصی هستید که یک چنین توصیه‌ای به آدمهای اطرافتان می‌کنید باید گفته شود که سخت در اشتباهید. البته نیازی نیست که برای ازدواج حتما به دنبال فردی باشید که دارای زیبایی‌های ظاهری زیادی باشد منظور این است که به دل شما بنشیند زیرا عدم علاقه به ظاهر طرف مقابلتان باعث بروز دلسردی در رابطه می شود.

 

۳. هم کفو بودن خانواده ها

هم کفو بودن خانواده ها یعنی وجود تناسب در سطح خانواده ها است. یعنی تناسب در سطح تحصیلی ، مالی ، فرهنگی ، عقیدتی و... تا زوجین در آینده با مشکلاتی که ناشی از عدم هم کفو بودن است، رو دررو نشوند.

 

       پست پیشنهای :   درمان قطعی اختلال پانیک

 

۴. داشتن تناسب در سطح تحصیلات

یکی از مواردی که زوجین بایستی درباره آن تناسب داشته باشند داشتن سطح تحصیلی یکسان است. این نکته به این معنا نیست که حتما باید هر یک از زوجین مدرک یکسانی با دیگری داشته باشد. یعنی هر دو نفر باید دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشند و نباید تفاوت زیادی بین مدرک تحصیلی هر دو زوج وجود داشته باشد. به عنوان مثال یکی دارای مدرک سیکل و دیگری کارشناسی ارشد نباشد.

 

۵. تفاوت بالای میزان درآمدها

البته میزان درآمد از ان نکته هایی است که به توافق شخصی هرفرد بستگی دارد. زوج ها بایستی تصمیم بگیرند که به چه میزان علاقه‌مند به ازدواج با چه فردی و با چه سطح درآمدی هستند. البته در این مورد هم نباید از رعایت تناسب و اعتدال غفلت کرد. در نگاه سنتی به مسئله ازدواج که خرج خانواده به عهده مرد خانواده است، بهتر است است که آقایان به دنبال ازدواج با خانمی باشند که میزان درآمد کم‌تری از درآمد خود داشته باشد.

 

۶. عدم تناسب در اعتقادات مذهبی

از نکات مهمی که در مشاوره پیش از ازدواج مطرح می شود این است که اشخاص با فردی ازدواج بکنند که عقاید مذهبی متناسبی با خودشان داشته باشد. در این شرایط میزان درگیری و جر و بحث‌های زوجین را به شکل چشم‌گیری کاهش خواهد داد. از طرفی دیگر اختلافاتی مثل نحوه تربیت فرزند هم بین زن و شوهر وجود نخواهد داشت. البته عدم تناسب و وجود اختلاف بین باور‌های مذهبی اشخاص در شرایطی که هریک دارای تحمل زیادی باشند و بتوانند به باور و عقاید هم احترام بگذارند، مشکلات زیادی به وجود نخواهد آورد البته تشخیص اینگونه توانایی در افراد بر عهده زوج درمانگر است.

 

۷. داشتن توافق بر سر محل سکونت

زوجها بایستی درمورد این موضوع مهم پیش از ازدواج به توافق رسیده باشند. صرف نظر از توافق بر سر این موضوع امکان دارد که در آینده باعث بروز اختلاف بین زوجین بشود که چاره ای به جز جدایی نیست.

 

۸. داشتن تفاوت سنی مناسب

افراد در هر سنی دارای نیازها و روحیات متفاوتی باهم هستند پس بایستی که دارای تفاوت سنی مناسبی با هم باشند. اگر تفاوت سنی زوجها بیشتر از میزان استاندارد باشد، به علت عدم تناسب در خواسته ها و نیاز‌ها ، ازدواجشان با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد پس بنابراین این نکته را نادیده نگیرید.

 

۹. تعیین خط قرمز ها

خط قرمزها دسته‌ای از معیار های شخصی هر فرد هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند گذشتن از این خط قرمزها باعث می شود ازدواج را با خطر شکست مواجه کند. به عنوان مثال شاید برای یکی از زوجین قضای نمازهای یومیه مهم باشد یا از سیگار متنفر باشد عدم رعایت هر یک از این موارد ازدواج را با خطر روبرو خواهد کرد. حتماً در پیش از ازدواج باید این مسائل به روشنی بیان شود البته لازم است که هر یک از زوجین در مورد هر یک از این معیار ها انعطاف به خرج دهند البته این مسئله به این معنا نیست که باید خط قرمز های هر فرد نادیده گرفته شود بلکه تنها به این معنا است که هنگام ازدواج و تشکیل یک خانواده لازم است که مواردی که زیاد اهمیتی ندارند را به حساسیت مبدل نکنند و انعطاف به خرج دهند و سختگیری های بی مورد را کنار بگذارند.


۱۰. عدم کمال گرایی در انتخاب همسر

بعضی از افراد بر این گمان هستند که باید همسری برای خود اختیار کند که هیچ گونه نقص و مشکلی نداشته باشد. یکی از نکته های مهم در مشاوره های پیش از ازدواج این است که بپذیریم هیچ انسانی بی عیب و نقص نیست. افرادی که دارای دیدگاه های کمال گرایانه هستند معمولاً در انتخاب فرد مناسب دچار مشکل خواهند شد و تلاش شان برای ازدواج بی نتیجه می ماند.

Plus بعضی از افراد پیش از ازدواج فکر میکنند که همه افراد خوبند و فرد بی عیب و نقص وجود ندارد و از نواقص ضعف های طرف مقابلشان بی اطلاع هستند و پس از ازدواج به محض روبرو شدن با یک چنین نقاط ضعفی از طرف مقابلشان دلسرد می شوند. علت این است که اینگونه افراد نقاط ضعف و وجود نقص ها را در طرف مقابل طبیعی نمی داند و انتظار روبه رو شدن با این نقاط ضعف را ندارند.

 

رازهای ازدواج موفق و بدون شکست | روانشناس نعمتی


۱۱. عدم کمال گرایی شخصی

بعضی از افراد انتظارات بالایی از خودشان دارند و در واقع با نگاه کمال گرایانه به خود نگاه می کنند و تا زمانی که به این سطح از کمال نرسند آماده ازدواج ندارند و این توقع بیجا و نابجا باعث می‌شود که هرگز ازدواج نکنند یا آماده ازدواج نشود و سن آنها برای ازدواج بالا برود یا زمانی به این تصمیم برسند که لزوماً کمال‌گرایی نباید وجود داشته باشد که برای ازدواج دیر شده باشد.


۱۲. ازدواج یا جبران نمودن نقص ها

بعضی از افراد تصور می‌کنند که به محض ازدواج می توانند خصوصیات اخلاقی ایشان را ارتقا دهند و ضعف های خود را جبران کنند به عنوان مثال شخصی که مدیریت مالی مناسبی ندارد فکر میکند که پس از ازدواج با شخص روبرو می تواند این ضعف مدیریت اقتصادی را سامان دهد در حالی که این طرز تفکر اصلاً مناسب نیست و نشانه شانه خالی کردن از بار مسئولیت فرد است.


۱۳. عشق تنها برای ازدواج کافی نیست

بازی از افراد تصور می‌کنند که فقط عشق برای زندگی کافی است و نیازی به هیچ نقطه دیگری در زندگی وجود ندارد. درست است که احساسات نقش مهمی در تداوم و شروع یک ازدواج دارند اما باید نکته های مهم دیگری را نیز در ازدواج موفق در نظر بگیریم.


۱۴. عدم ازدواج بدون شناخت قبلی

شروع یک زندگی مشترک بدون شناخت قبلی کاری بسیار خطرناک و اشتباه است با این که این شناخت سال ها پس از ازدواج شکل می گیرد اما راه هایی برای شناخت نسبی افراد نسبت به هم وجود دارد.

 

       پست پیشنهای :   از سیر تا پیاز پنهان کاری آقایون

 
۱۵. امیدی به تغییر طرف مقابلتان نداشته باشید

بعضی از افراد تصور می‌کنند که پس از ازدواج می توانند طرف مقابل شان را تغییر دهند و در کنار او زندگی شادی داشته باشند لازم به ذکر است که هیچ فردی تغییر نخواهد کرد. البته تشخیص این مسئله بر عهده روانشناس است ولی معمولا افراد از این که هستند بدتر می شوند ولی بهتر نخواهند شد.


۱۶. عدم دقت در انتخاب همسر که باعث وقوع طلاق شود

در صورتی که زوجین نتوانند زندگی آرام و شادی در کنار یکدیگر داشته باشند اقدام به جدایی می کنند. افراد باید در انتخاب همسر خود دقت لازم را داشته باشند و عدم دقت در این مسئله باعث می‌شود که این رابطه به جدایی و شکست بیانجامد.خود طلاق آثار مخربی دارد. پس بهتر است پیش از ازدواج در خواسته های طرف مقابلمان دقت شود.

 

 

 رازهای ازدواج موفق و بدون شکست | روانشناس نعمتی

 

 
 
 
  
الو روانشناس
  سامانه الو روان شناس
© Copyright Qode Interactive. This is a part of R.C.C theme.

 

Instagram.Icon.1 Instagram.Icon.1 Instagram.Icon.1 Instagram.Icon.1